Monday, June 4, 2007

Hétvégi lecsó

A hétvégén szabadnapot kaptam, szombaton kirándulni ment az asszony, így elhatároztam: a magam kedvére főzök. Méghozzá lecsót(!), csípősen, tojásosan, rövid szafttal, kolbásszal. Amikor ezt WoW játszás közben boldogan újságoltam barátaimnak a VoIP Ventrilo csatornánkon, akkor megkérdezték, hogy mindezt miért nem közösen csináljuk? Hát legyen, egyeztem bele.

Szombat reggel felkerekedtem, hogy meglátogassam D. barátomat és feleségét Sz.-t, újpesti keretes társas házukban ahol az ilyes bulikat rendszeresen tartjuk. A bevásárlást D-vel abszolváltuk az újpesti piacon.

  • 20 dkg füstölt szalonna,
  • 2 kg paprika (fonnyadtocskák, illatosak),
  • 3 db csípős paprika,
  • 4 közepes fej hagyma,
  • 1 kg paradicsom,
  • 2 szál füstölt házi kolbász.

1 tejfölös sajtos és 3 tejfölös lila hagymás lángos, reggelire:) (ugyanitt kapható a koleszterin függők álma: tepertős, tejfölös lángos).

A paprikákat kicsumáztam (erőteljes mozdulattal a csuma a paprika belseje felé nyom, enyhén megcsavar), megmostam, felkockáztam. A hagymát csak simán félbe, majd karikákra szabdaltam. A paradicsom cikkelyezésre került. A szalonnát apró kockákra vágtam, zsírjára sütöttem. Amikor enyhén füstölgött, a kockákat kiszedtem, félreraktam.

Először a hagymát raktam bele, amikor aranybarnára pirult, sóztam, borosoztam, rázúdítottam a paprikát, megvártam amíg jól összeesik. A lábos már követelte a paradicsomot, így hát beleraktam. A felkarikázott kolbász is utána ugrott. 2 evőkanál édes nemes szegedi paprika következett (a háziasszony szeged környéki).

Feljebb csavartam a lángot és hagytam hadd rotyogjon. 10 perccel később 5 tojás ütöttem bele. Isteni lett (a paradicsom kicsit túltengett, nagyon lédús fajta volt). Néhányan tejföllel (?!) fogyasztották. Friss kenyérrel ettük.


No comments: