Saturday, May 5, 2007

2 in 1 (krumpli ételek vega és nem vega módra).

2 in 1 (krumpli ételek vega és nem vega módra).

Kész lettem mindennel, most rogytam le a gép elé, kicsit megfáradva. Nézzük a mai eredményeket.

Paprikás krumpli alá Horasz (na meg a fél világ).

A paprikás krumpli olyan nemzeti alap eledel mint a lecsó, és ezen státusza okán kismillió vita és eljárási mód kapcsolódik hozzá. Ez speciel az én verzióm ami a mostani lelkiállapotomat tükrözi, keveredik benne anyai, apai örökségem valamint a lehetőség, hogy van újkrumpli:) Hát akkor íme a recept:

Hozzávalók:

  • 2 kiló újkrumpli,
  • 20 dkg füstölt szalonna,
  • kolbász ízlés szerint,
  • egy tv paprika,
  • egy szem paradicsom,
  • 4 közepes fej hagyma,
  • nokedli,
  • 2 teáskanál egész kömény,
  • 2-3 egész babér levél,
  • pirospaprika ízlés szerint.

A szalonnát apró kockára vágom zsírját kisütöm, pörcöket kiveszem. Ekkor megy bele egy teáskanál egész kömény, ami a forró zsírban szétpattogzik. Jöhet a hagyma amit dinsztelek, rögtön a lábosba borítás után megsózom. Amikor a hagyma megfonnyadt rádobom a krumplit, átsütögettem amennyire lehetett, ekkor ment rá a pirospaprika, só, bors babér levél. Felöntöm vízzel, hogy egy ujjnyira ellepje, után dobom a kolbászt (egy szál füstölt száraz kolbász), a paprikát csíkokra, a paradicsomot cikkekre vágva. Fedő rá, amikor már majdnem puha a krumpli beleszaggatom a nokedli tésztát (jó sok lett bele),

Ezután fedő le, és várom hogy elfőjön a "hosszú lé", ugyanis én rövid lével szeretem, a feleségem hosszúval (kolbász nélkül), az apósom szintén röviddel, az anyósomnak meg mindegy:) A sűrűségről annyit, hogy simán megáll benne a fakanál. Mivel az asszony bejelentette, hogy ő ma rántott húst eszik ha törik, ha szakad, bátran a saját ízlésemre csináltam a paprikás krumplit.

Extraklasszis lett:)

Egyébként Fakanál is nemrég főzött ilyesmit:)

Miközben főtt a paprikás krumpli nekiálltam szöszölni a spenóttal. Gyors telefon édesanyámnak, a spenót elkészítési módját illetően (a leveleket szárától megfosztani, lobogó vízben leforrázni, utána összevágni, rántás, tej, fokhagyma cukor). Én kevertem anyu és Fakanál elkészítés módját (nem vagyok Fakanal fizetett reklám ügynöke csak mostanában olyanokat főzött amiket én) és így készült el a








Rakott krumpli túrós spenót módra, füstölt sajttal.

Hozzávalók:

  • 80 dkg krumpli,
  • Kb. 1 kiló pucolatlan spenót, pucolva lövésem sincs mennyi volt,
  • 10 gerezd fokhagyma,
  • 0,5 kg túró,
  • 3 dl tejföl,
  • só, bors, őrölt kömény, petrezselyem, zöld fűszerek (bazsalikom, majoránna, koriander mindenből egy kicsi a virágládából),
  • 1,5 dl tejszín (nem volt itthon tej),
  • 5 dkg vaj,
  • rántás,
  • 25 dkg füstölt sajt.

A krumplit sós vízben felraktam főni. Megpucoltam a spenótot, sós lobogó vízbe dobtam 4 percre, leszűrtem. Belement a turmix gépbe, 5 gerezd fokhagymával, a vaj és a tejszín felével. Ezt össze turmixoltam jól. Csináltam egy kevés olajból, egy gerezd fokhagymából és 2 kanál lisztből egy jó sűrű rántást. Amikor kicsit kihűlt ment ő is a turmix gépbe, újabb mixelés. Sóztam borsoztam és raktam bele 2 teáskanál cukrot.


Egy tálban összekevertem a túrót a tejföllel és a fűszerekkel jó alaposan, valamint fokhagyma nyomóval belekerült a maradék fokhagyma. A túró krémből kb. 30-40 dkg-ot a turmix gépbe raktam a spenót mellé, valamint utána öntöttem a maradék tejszínt, újabb adag turmixolás. Kostolás, elégedett hümmögés. Közben megfőtt a krumpli. Egy jénait kivajaztam, a krumplikat felszeleteltem. A rétegzés a következő lett: legalul krumpli, erre túrós spenót krém, majd reszelt füstölt sajt. Legfelülre sajt került záró rétegnek.

Ezután a 180 fokos előmelegített sütőbe ment 10-15 percre, addig amíg a sajt meg nem barnult egy picit.

1 comment:

Anonymous said...

micsoda megtiszteltetés!:)