Sunday, May 27, 2007

Csirkecomb fűszervajjal, ropogós újkrumpli petrezselyemmel

Nemrégiben születésnapot ünnepeltünk a baráti társaságban. Amikor összejövünk főzni általában elkövetjük azt a hibát, hogy döbbenetes mennyiséget készítünk mindenből. Ezt most sikerült elkerülni. Mivel az ünnepelt, azt mondta csirkét enne szívesen, volt comb és mell. A comb és a köret volt az én felelősségem.

Csirkecomb fűszervajjal, ropogós újkrumpli petrezselyemmel

Hozzávalók négy személyre.

  • 4 db teljes csirkecomb (bőrösen)
  • 20 dkg vaj
  • 5 gerezd fokhagyma
  • só,
  • zöldfűszerek (bazsalikom, majoránna, rozmaring, petrezselyem)
  • 2 kg újkrumpli

A csirkecombokat kétfelé vágtam az alsó és a felső részre, készítettem egy egyszerű fűszervajat. Először a sót raktam hozzá, aztán a fokhagymát, és jöhettek a zöldfűszerek, petrezselyem, majoránna, rozmaring, bazsalikom apróra vágva. Összekevertem jó alaposan, isteni illata lett. Miután a combokat megmostam, egy kiskanállal a hús és a bőr közé ügyeskedtem egy jó adag fűszervajat. Egy tepsibe sütőpaprit raktam, ide bementek a combok, meg kaptak egy jó adag sót, illetve jó néhány tekerésnyi borsot, letakartam fóliával és már tolongtak is, hogy bekerülhessenek a sütőbe 200 fokon, hőlégkeveréssel 15 percre. Amikor megpuhult a hús, a sütőt grill fokozatba kapcsoltuk és 5 perc alatt megpirítottuk a bőrét. Kitűnő lett a hús "vajpuha" a bőre ropogós.

Az újkrumplit, jól megdörzsöltük, egy serpenyőben jó ujjnyi olajat hevítettem, belementek a krumplik, amikor minden darab minden oldala "megráncosodott" hőtől, akkor átmentek a tepsibe, be a sütőbe 10 percre 200 fokon. Amikor kivettem, az apróra vágott petrezselymet és rozmaringot rászórtam, jól összekevertem, megsóztam.

Eközben a többiek isteni friss salátát csináltak paradicsom, paprika, uborka, retek keverékéből olivaolajjal, citromfűvel és bazsalikommal. A csirkemell kapott egy olivaolajos, zöldfűszeres pácot állt benne két órát, aztán grill fokozaton megsütőttűk.



No comments: