Saturday, May 5, 2007

Szép jó reggelt,

Szép jó reggelt,

Tegnap éjjel amikor hazaértem már nem volt erőm blogot írni. Index Törzsasztalos topiktalin voltam, régi jó barátokkal is találkoztam. Az elkövetés helyszíne a Stex-ház volt. Nemrégiben Nemisbéka kollegina is tesztelte és egész jó véleménnyel volt róla. Foglalt asztalunk volt 10 főre. Első jó pont az volt, hogy bár késtünk nem dobták el a foglalásunk. Második jó pont, a megérkezésem után egy perccel ott termet a pincér és kérdezte mit hozhat (fél liter kóla, dupla vodka + 4 deci narancs volt a rendelés), egyből megértette villámgyorsan hozta is. Mindezt úgy, hogy telt ház volt, rengeteg külföldivel. Vacsorának bélszínt kértem 5 bors mártással, fóliás zöldségekkel, steak krumplival. Harmadik jó pont: Megkérdezte, hogy kérem steaket (médium), ez a steak rendeléskor kulcs fontosságú kérdés meglepően sok helyen elmarad. A kaja 20 perc múlva meg is érkezett és kitűnő volt a maga nemében, a hús médium volt, a zöldség egy fólia batyuba burkolva isteni ropogós és kellemesen fűszeres volt (majd egyszer valaki elmondhatná, hogy ezt hogy csinálják. Simán beledobják a batyuba a dolgokat majd irány a sütő 10-15 percre?), az 5bors mártás kicsit halványabban szerepelt, de a hús és a zöldség mindenért kárpótolt. Azt kell mondjam, az árak sem voltak elvadultak ahhoz képest, hogy a körúton van a hely.

Ma reggel korán kellett kelni, mert tegnap meghalt a cégnél a tűzfal egyik lába és a linuxos emberünkkel ma reggel 8 órában egyeztünk meg. Az irodában kb. 30 perc alatt megoldottuk a problémát elindultunk hazafelé mindketten, majd az iroda melletti sarkon álldogálva még másfél órát beszélgettünk szakmáról, életről, kajáról, piáról. Jó volt, csak kicsit fáztam a 14 fokban a szokásos május öltözékemben (farmer, egyszál póló).

Na ha már az irodánál jártam ami egy köpésre van a Lehel csarnoktól, akkor vegyek valamit. Vettem a kedvenc kenyeresemtól kenyeret, 2 fajta kolbászt a mai (vagy holnapi paprikás krumplihoz) [most, hogy ezt írom jut eszembe uborkát meg nem vettem az uborka salátához, basszus], illetve valamilyen hirtelen ötlettől vezérelve 2 kiló spenótot. Nem tudom miért 2 kilót kértem, valahogy csak kiszaladt a számon. Amikor a kedvenc zöldségesem púpra pakolt egy óriási szatyrot,akkor realizálódott bennem, hogy 2 kiló az sok. Nagyon. Nem baj, majd fagyasztok gondoltam.

Itt jön elő, hogy rutintalan "házi ember" vagyok. A főzés csak hobbi, nem főzök napi szinten, csak alkalomszerűen (hétvégente, baráti bulikon) pl. spenotót még soha nem csináltam. De már körvonalazódnak az ötletek. Számomra is meglepetés lesz, hogy mit hozok össze belőle. Most mindenesetre rávetem magam a netre és megnézem, hogy a kollégák, kolleginák mit hoztak össze.

Ps: Beszarás a google docs-nak van magyar spellcheck-je. Meg vagytok mentve a diszgráfiámtól.

Ps2: Az allam az asztalon, google docs-ból lehet közvetlenül blogspot-ra postolni. Kezdek félni a googletól.

4 comments:

anna said...

melyik a kedvenc kenyeresed?
en is lehelen szoktam vasarolni, de meg csak egy helyen talaltam nem rossz kenyeret, de az is csak max 7 pont a 10bol

spenotot ha megfozod, osszeesik 10edakkorara, ne aggodj
2 embernek sajnos 1 kg jollakasra val mennyiseg [legalabbis nalunk - spenotmaniank van..]

Horasz said...

Hmm, hogy magyarazzam? Tudod, hol van a Lehelen a gombas strand? Inkabb a bulcsu utac fele esik...es a vaci uttol befele a masodik sor. A gombas pavilon mellett kozvetlenul balra van egy kenyeres, de arulnak tejet is. A felbarna kenyeruk 3 nap utan is vaghato, fogyaszthato. Ezzel szemben a zsomle, kifli mindig ultraszaraz, ehetetlen....:(

Spentora mindenki ra kapott, talan sikerul egy adagot megmentenem es lefenykepeznem:)

anna said...

asszem sejtem, melyiket irod
legkozelebb odamegyek, aztan kiprobalom

gombas strand
haha

Horasz said...

A diszgrafiam...:)