Tuesday, May 29, 2007

Tejfölös, tárkonyos sertésragu

Dolgoznom kellene, de valahogy leállt az agyam, hiába turbozom magam kávéval nem megy semmi. Gondoltam inkább leírom, mit főztem hétvégén. Viszonylag sok gasztroblogot olvasok, már akkor is a feedjeim között voltak amikor még nem volt ez a gasztroblog őrűlet. Félre értés ne essék, én imádom ezt, nagyon örülök, hogy mások is megosztják kulináris élményeiket, főleg, mivel sokan külföldlről blogolnak (helló Nemisbéka, milyen Botswana?:), így lehetőségem van megismerni totálisan más szokásokat, ízeket.

Csak legtöbbször esélytelen vagyok megfőzni őket. Miért is? Hétközben nem főzök, az egész család (asszony, anyós, após) kaja házhoz szállítást rendel. Hétvégente, ha átmegyünk anyósékhoz, vagy akár hosszabb időt dekkolunk náluk (mint pl. most nyáron) akkor van időm kísérletezgetni, de: a család nagy része fintorog a zöldségek láttán, hagyományos kajákat szeretik inkább. A másik állandó probléma a megfelelő alapanyagok beszerzése, férfiasan bevallom az egész család szeret hétvégén lustálkodni, délben piacra indulni meg nem igazán hatékony. Így aztán abból főzök ami otthon van. A család mindig dicséri a főztöm, de ki tudja mit gondolnak magukban?:) Igaz, most hétvégén is elfogyott minden.

Szóval nézzük a receptet.

Hozzávalók 4 személyre

  • 1 kg sertés comb (kockákra vágva mintha pörköltnek készülne)
  • 4 közepes vagy 2 nagy (férfi ökölnyi) darab hagyma
  • 2 tk (teáskanál) egész kömény (akik nem szeretik az egész köményt természetesen használhatnak őröltet is)
  • 4 tk szárított tárkony
  • 0,5 l tejföl
  • 1 fej fokhagyma (tehát kb. 10-12 gerezd)
  • fél citrom leve,
  • olaj, só, bors, friss majoránna, bazsalikom.

A hagymákat csak simán félbevágtam, felkarikáztam, az edény aljában kisujjnyi olajat öntöttem. Amikor forró, belemegy a 2 tk kömény, megvárom amíg szétpattog. Ekkor jön rá a felkarikázott hagyma, megsózom (így gyorsabban veszíti a nedvességet). Amikor a hagyma elkezdett megpirulni a forró olajban, 2 tk tárkonyt szórtam rá, meglehetősen intenzív illat lett. A következő összetevő a fokhagyma fele lett, apróra vágva illetve a zöldfűszerek voltak. Az egészet összemelegítettem, kapott egy jó adag (kb. 3 tk fehér borsot).

A húst a hagymás alapra öntöttem, megpirítottam minden oldalát a kockáknak. Megsóztam, majd annyi hús alaplével ami éppen ellepte felengedtem. Fedő rá, kb. 25-30 percet fedő alatt főtt. Jó sok levet engedett, így a fedőt levéve, a gázt kissé magasabb fokozatra véve elkezdtem elpárolni a lét. Amikor megfelelőnek láttam a szaft sűrűségét, beleraktam a maradék fokhagymát felaprítva, a maradék 2 tk tárkony követte, majd a fél liter tejföl zárt a sort. Összekevertem, összeforraltam a műveletet a fél citrom levének hozzáadásával zártam.

Kissé pikáns ízű de nagyon finom ragu lett. Krumplipürével tálaltam.

No comments: